امام جمعه همدان:

مقابل جنایات صهیونیست‌ها نباید سکوت کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید براینکه نباید مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کرد، گفت: رژیم اشغالگر قدس مقابل چشم یک و نیم میلیارد مسلمان جهان کودک کشی می‌کند و سکوت در مقابل این جنایت‌ها باعث تاسف است.

به گزارش همدان جوان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان در حسینیه امام خمینی (ره) افزود: یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و شاهد این ظلم و جنایت بزرگ هستند اما سکوت اختیار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کتاب اهل تسنن صحیح بخاری از پیامبر اسلام (ص) نیز نقل شده همه مسلمانان برادر یکدیگر هستند، به هم ظلم نمی‌کنند و در برابر دشمنان یکدیگر را رها نمی‌کنند و حرف پیامبری است که مسلمانان به آن اعتقاد دارند اما آیا این جنایت‌ها را نمی‌بینند.

امام جمعه همدان ادامه داد: آیا این مسلمانان و سردمداران کشورهای اسلامی صدای ناله مادران و پدران را نمی‌بینند که فرزندان را از زیر آوار بیرون می‌کشند، آوردگی ۴۲۰ هزار نفر از غزه را مشاهده نمی‌کنند؟ ، چه شده به کشورهای اسلامی و در راه خدا و نجات مستضعفان تلاش نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در غزه حدود ۷۰ خانواده به شهادت رسیده و با سکوت و کوتاهی در مقابل این همه جنایات در پیشگاه پیامبر اسلام چه پاسخی خواهیم داد.

آیت‌الله شعبانی موثقی اعلام برائت، آمادگی و حمایت را از کشورهای اسلامی خواستار شد و افزود: منطقه خاورمیانه در اختیار کشورهای اسلامی است در مقابل اسراییل که جمعیتی ندارد، یک و نیم میلیارد مسلمان تماشاگر شده‌اند.

وی اضافه کرد: امروزه جبهه حق این چنین جنایت‌ها را برملا کرده است و همه شاهد این همه ظلم رژیم اشغالگر قدس هستند و انسان‌هایی که وجدان آن‌ها بیدار است، قصه تلخ کودک کشی را می‌فهمند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۳۰ روستا و شهر فلسطینی را در ۷۵ سال نابود کرده‌اند، یک میلیون نفر را دستگیر کرده‌اند و جنایت‌های بسیاری را در تاریخ ثبت کردند.

امام جمعه همدان یادآور شد: اسراییل وجدان ندارد و کشورهایی که از این ظالم حمایت می‌کنند، انسانیت ندارند و زن و کودک‌ها را می‌کشند و شرافت ندارند.

وی افزود: اکثر افرادی که به شهادت می‌رسند، غیر نظامی هستند و بدتر از آن‌ها کسانی هستند که قلم‌های آن‌ها برای مظلومیت اسراییل به حرکت درآمده و انسانیت‌ها را زیر پا گذاشته‌اند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه کمترین کار در دنیا مقابل صهیونیست های جنایتکار قطع رابطه است،گفت: اشراف اطلاعاتی و قدرت نظامی که صهیونیست ها مدعی آن بودند امروز نشان داد که شکننده است.