استاندار همدان:

مدیریت دانش ضامن رضایت‌مندی کارکنان سازمان‌ها و مردم است

استاندار همدان گفت: رضایت‌مندی کارکنان سازمان‌ها و مردم از مهم‌ترین مزایای مدیریت دانش است.

به گزارش همدان جوان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به مزایای مدیریت دانش اظهارکرد: رشد و توسعه فعالیت‌های هر سازمان بستگی به این دارد که چه میزان از منابع سازمانی درست استفاده کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رضایت‌مندی کارکنان سازمان‌ها و مردم از مهم‌ترین مزایای مدیریت دانش است تاکید کرد: کاهش موازی‌کاری، جلوگیری از خطاها، استفاده از ظرفیت کامل نیروی انسانی، جلوگیری از خروج دانش افراد، شناسایی خبرگان، واکنش به موقع و سریع در مسائل و بحران‌ها، نوآوری‌های سازمانی، رضایت‌مندی کارکنان و از همه مهم‌تر رضایت‌مندی مردم از مهم‌ترین منابع اسقرار مدیریت دانش است.

وی افزود: مدیریت دانش با ابزارها و تکنیک‌هایی که ایفا می‌کند، می‌تواند به تحقق این امر مهم کمک کند.

قاسمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی طی مصوبه شماره ۳۸۶۰۵۶ مورخ ۲۷ دیماه ۱۳٩۹ شورای عالی اداری ملزم به پیاده‌سازی دستورالعمل مدیریت دانش در راستای اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند که نظام اداری باید دانش بنیان شود و از طریق به کارگیری مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات این امر محقق خواهد شد.

وی مدیریت دانش را ضامن ارتقای توانایی تصمیم‌گیری سریع و چابکسازی سازمانی دانست که موجب ساختاردهی به دانش و اطلاعات و قابل دسترس کردن آنها می‌شود و اضافه کرد: تکنیکی است که به سازمانها برای حفظ دارایی ارزشمند خود کمک می کند .

استاندار همدان در پایان اشاره کرد: طبق دستور دکتر وحیدی مقام محترم عالی وزارت کشور، استقرار نظام مدیریت دانش می‌بایست در چهارچوب سند حاکمیتی مدیریت دانش باشد تا تمامی فعالیت‌های دانشی به صورت یکپارچه و هم‌سو انجام شود.