معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان:

با ثبت تجارب موفق و اشتراک‌گذاری داده‌ها از تکرار خطاها جلوگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: با ثبت تجارب موفق در سامانه و گفتگو و اشتراک گذاری داده ها از موازی کاری‌ها و تکرار خطاها جلوگیری می شود.

به گزارش همدان جوان، فرزاد تیموری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در جلسه پودمان آموزشی مدیریت دانش در جمع مدیران و کارشناسان عمرانی استانداری گفت‌: کمیسیون های تخصصی، مدیران کل، نمایندگان قضایی، نمایندگان وزارت کشور و نمایندگان شوراها باید در کمیسیون ماده صد با یکدیگر گفتمان و انتقال تجربه کنند و بر اساس مدیریت دانش تصمیم گیری و به جمع بندی برسند.

وی افزود: متأسفانه کشور از عدم جمع بندی، ساماندهی و ثبت تجارب مدیریتی به خصوص در معاونت عمرانی آسیب جدی دیده است که باید با مدیریت دانش این رویه اصلاح گردد.

تیموری ادامه داد: پروژه های عمرانی متعددی در استان و همچنین در کشور ساخته می شوند که اگر در فرآیند ساخت مستندسازی صورت گیرد و به درستی بایگانی شود در آینده مورد استفاده کارشناسان یا مدیران جدید قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تصریح کرد: متأسفانه کارشناس های ما بعد از سی سال کار و فعالیت با صندوقچه ای از اطلاعات و روابط کاری از سازمان جدا می‌شود و همه این تجارب را به همراه خودش می‌برد که باید با مدیریت دانش و ثبت تجارب مدیریتی این دانش‌ها در اختیار سازمان‌ قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان شرکت های دولتی به دلیل تجارب مدیریتی بالا به مراتب موفق تر و دارای تجربیات بیشتری از شرکت های خصوصی هستند که باید در فرآیندی این اطلاعات را به مدیران و کارشناسان جوان منتقل کنند.

تیموری گفت: شرکت های ما باید اطلاعات پروژه های عمرانی را حداقل برای چندین دهه در اختیار داشته باشند تا در صورت لزوم برای ارتقای سازه یا ایجاد تغییرات از اطلاعات آن استفاده کنند.

وی افزود: سامانه مدیریت دانش که برای ثبت تجارب مدیریتی راه اندازی شده است ایده بسیار خوبی برای شروع این طرح است و بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: متأسفانه نظام مستندسازی در پروژه های عمرانی بسیار ضعیف است و پروژه‌ها بعد از یک دهه از عمرشان استناداتی درباره آنها وجود ندارد که عیب بسیار بزرگی است.